Renata Michalak
Prof. UAM dr hab. Renata Michalak, pracuje na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu w Zakładzie Podstaw Wychowania i Opieki
Prof. UAM dr hab. Renata Michalak, pracuje na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu w Zakładzie Podstaw Wychowania i Opieki
Główne zainteresowania naukowe to: optymalizacja procesu kształcenia, dydaktyka konstruktywistyczna, alternatywne koncepcje kształcenia, strategie kształcenia aktywizującego, kształcenie nauczycieli, zintegrowana edukacja, adaptacja szkolna, edukacja przyrodoznawcza i ekologiczna, zrównoważony rozwój oraz outdoor education. Najważniejsze publikacje książkowe: (1) Dziecko u progu edukacji przedmiotowej. Studium teoretyczno-empiryczne; (2) Aktywizowanie ucznia w edukacji wczesnoszkolnej; (3) (Nie)obecność outdoor education w kształceniu szkolnym (współautorka); (4) Konteksty edukacji zintegrowanej (współautorka); (5) Konteksty gotowości szkolnej (współautorka); (6) Nauczyciel w kulturze wzajemnego uczenia się (współautorka).
Autorka lub współautorka ponad 120 publikacji naukowych. Autorka i realizatorka międzynarodowych projektów oraz grantów ministerialnych.
Członek: Zespołu Edukacji Elementarnej KNP PAN; Zespołu Młodzieży KNP PAN; Komisji Merytorycznej ds. Kolorowego Uniwersytetu przy UAM; Polskiego Stowarzyszenia Dalton; Światowej Organizacji Wychowania Przedszkolnego OMEP (prezydent PK OMEP).
Redaktor naczelna kwartalnika Inspiracje Daltońskie.
Kierownik studiów podyplomowych: Edukacja Alternatywna
Kierownik Zakładu Podstaw Wychowania i Opieki na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu.
Prof. Renata Michalak, PhD, works at the Faculty of Educational Studies of the Adam Mickiewicz University in Poznań, in the Department of Fundamentals of Education and Care
Her main research interests include: optimization of the education process, constructivist didactics, alternative concepts of education, strategies for activating education, teacher training, integrated education, school adaptation, natural science and environmental education, sustainable development, and outdoor education. Most important publications: (1) The child at the threshold of subject education. A theoretical and empirical study; (2) Activating students in early school education; (3) The (non)presence of outdoor education in school education (co-author); (4) Contexts of integrated education (co-author); (5) Contexts of school readiness (co-author); (6) The teacher in a culture of mutual learning (co-author).
Author or co-author of over 120 scientific publications. Author and implementer of international projects and ministerial grants.
Member: Elementary Education Team of the Polish Academy of Sciences; Youth Team of the Polish Academy of Sciences; Substantive Committee for the Colorful University at the Adam Mickiewicz University; Polish Dalton Association; World Organization for Early Childhood Education OMEP (president of PK OMEP).
Editor-in-chief of the quarterly Inspiracje Daltońskie..
Head of postgraduate studies: Alternative Education
Head of the Department of Fundamentals of Education and Care at the Faculty of Educational Studies, Adam Mickiewicz University in Poznań.